Vragen FAQMelody Ranch

  • 1. Wat zijn de aankomst en vertrektijden?
    • Aankomsttijd weekenden vrijdagmiddag 16:00 uur.
    • Aankomsttijd midweek 16:00 uur.
    • Vertrek weekend zondag 17:00 uur, lang weekend maandagmorgen 10:00 uur, slaapvertrekken 9:00 uur leeg.
    • Vertrek midweek vrijdagmorgen 10:00 uur, slaapvertrekken 9:00 uur leeg.
    • Feestdagen zoals bijv. Pasen, Pinksteren of Kerst hebben afwijkende vertrektijden.
    • Wilt u vrijdag wat eerder komen neem dan even telefonisch contact met ons op
  • 2. Ik heb een doorlopende reis & annuleringsverzekering, moet ik ook een annuleringsverzekering afsluiten?

    Wij raden u aan om wel een groepsverzekering af te sluiten, uw persoonlijke verzekering telt niet voor groepen.

  • 3. Wat moeten we zelf meenemen als we naar de Melody Ranch gaan?
    • Handdoeken (eventueel extra handdoek voor op de grond in de douche)
    • Theedoeken, vaatdoekjes en handdoek voor in de keuken
    • Vuilniszakken
    • Wc papier
    • Afwasmiddel
    • Afwasborstel
    • Schoonmaakmiddelen

    Let op: wij hebben een eigen rioolsysteem op bacteriologische basis, dus geen bleekmiddel, chloor e.d.

  • 4. Moeten we ook bedlinnen meenemen?

    U hoeft geen bedlinnen mee te nemen omdat dit een verplichte afname betreft. De bedlinnenpakketten liggen klaar op uw bed.

  • 5. Moeten we de biertap gebruiken of mogen we ook zelf bier meenemen?

    U mag uiteraard zelf kratjes bier meenemen. Wilt u gebruik maken van ons tapsysteem dan moet u het bier via ons afnemen. U heeft de keus uit Amstel, Heineken of Brand bier. We hebben 20 liter fusten (ongeveer 80 glazen). De prijzen voor tapbier staan op de pagina prijzen.

  • 6. Waarom is tapbier zo duur?

    Tapbier is nou eenmaal duurder dan kratjes bier. Veel mensen weten niet dat supermarkten bier zelfs verkopen onder de inkoopprijs. Dit doen ze om maar mensen naar de supermarkt te trekken. Wij verdienen niets op het tapbier en zien het als een service product.

  • 7. Staat er iemand van Melody Ranch achter de bar, of moeten wij dit in eigen beheer doen?

    Er staat niemand van Melody Ranch achter de bar, u mag gewoon uw eigen biertje tappen.

  • 8. Als wij bierfusten over hebben kunnen die dan terug?

    Tapbier is een serviceproduct van ons, wij verdienen niets op het bier. De brouwerij neemt geen bier terug en wij kunnen ook niets met overgebleven bier omdat dit maar beperkt houdbaar is. Wij nemen dus geen fusten terug, ook geen volle fusten!

    Is er bier over dan kunt u tegen betaling van € 30,- statiegeld per fust de fusten meenemen. De bierfusten kunnen worden aangesloten op Heineken, Amstel en Brand tapsystemen

  • 9. Wij gaan bierfusten bestellen zijn er koolzuurflessen aanwezig?

    Koolzuur is aanwezig en is aangesloten als u gebruik maakt van de biertap.

  • 10. Onze groep is nog eens luidruchtig is dat een probleem?

    U bent de enige groep op het terrein, maar het kan ook zijn dat onze blokhut verhuurd is tijdens uw bezoek aan de Melody Ranch. De eigenaren wonen tevens op het terrein. De blokhut en de woning van de eigenaren liggen op enige afstand van de groepsaccommodatie. De blokhut wordt verhuurd aan maximaal 2 personen. Tijdens de avonduren is het in deze omgeving erg rustig en het geluid draagt erg ver. Wij bieden u een rustige omgeving en verzoeken u daarom na 23.00 uur geen overlast te veroorzaken. Na 24.00 uur mag er buiten de accommodatie geen geluid meer hoorbaar zijn.

  • 11. Moeten we ook tabletten meenemen voor de vaatwasser?

    Dat is niet nodig! De vaatwasser wordt automatisch voorzien van vaatwasmiddel. U hoeft niet te betalen voor het vaatwasmiddel.

  • 12. Wat voor soort koffie moeten we meenemen?

    U kunt gewone snelfiltermaling gebruiken. U hoeft geen koffiefilters mee te nemen, waaierfilters zijn aanwezig.

  • 13. Moeten we ook koffiefilterzakjes meenemen?

    Dat is niet nodig! Melody Ranch heeft een professioneel koffiezetapparaat. Filterzakjes liggen naast het apparaat en worden gratis geleverd door Melody Ranch.

  • 14. Is er een oven aanwezig voor het afbakken van broodjes?

    Ja we hebben een oven van 22 cm hoog - 45 cm breed binnenwerks. Er is ook een combimagnetron aanwezig met een ovenfunctie, 25 cm hoog en 35 cm breed.

  • 15. Mogen we zelf hout meenemen voor het kampvuur?

    Nee, u mag zelf geen hout meenemen. Hout wordt afgenomen via Melody Ranch (zie prijzen). Ten aanzien van het kampvuur is er een afspraak gemaakt met politie en brandweer. Het vuur mag niet te hoog worden en om 12 uur 's nachts moet het vuur uit zijn. Zodra er code droog is in de provincie, mag er niet gebrand worden. U bestelt het kampvuur bij ons. Wij leggen het hout klaar en steken het kampvuur aan op het tijdstip dat u aangeeft.

  • 16. Zijn er supermarkten en warme bakkers in de buurt?

    In Den Ham vindt u de Jumbo, deze supermarkt heeft ook een bezorgservice. In Den Ham zijn diverse bakkers. In Vroomshoop vindt u de Aldi, de Supercoop en nog een Jumbo. De supermarkten en bakkers liggen binnen een straal van 5 km.

  • 17. Op Melody Ranch kan ik beschikken over twee gebouwen. Betaal ik daar dan ook extra voor?

    De prijs die wij berekenen is gelijkwaardig aan die van collega-groepsaccommodaties die accommodatie aanbieden voor 28 personen. De accommodatie heeft veel binnenruimte en privacy. Wij denken dat u bij ons meer krijgt voor uw euro. Er zijn natuurlijk ook groepsaccommodaties die geen douche en toilet op de slaapkamers hebben. Deze accommodaties zijn vaak goedkoper, vergelijk geen appels met peren! Accommodaties zoals de onze die veel luxe bieden, zoals douche en toilet op de slaapkamers, zijn nu uiteraard wat duurder dan de accommodaties met slaapzalen waar u met meerde personen op een slaapkamer ligt.

  • 18. Mag er gerookt worden in de accommodatie?

    Wij hebben een rookvrije accommodatie. Op de veranda staat een gezellig zitje waar gerookt kan worden.

  • 19. Mogen er ook honden mee?

    Er mogen honden mee maar wij willen graag vooraf de volgende informatie:

     

    • Om hoeveel honden gaat het?
    • Zijn het grote of kleine honden?
    • Zijn het langharige of kortharige honden.
    • Toeslag 15,00 euro per hond i.v.m. schoonmaakkosten.
    • Als we extreem lang bezig moeten zijn met de schoonmaak, zullen er extra kosten in rekening worden gebracht.
    • Extra schoonmaakkosten worden verrekend met de borg.

    De volgende regels hanteren wij als er honden worden meegenomen:

     

    • De honden mogen niet in de slaapkamers.
    • Op ons terrein moeten de honden aan de lijn.
    • De honden moeten buiten ons terrein worden uitgelaten.

     

    Wij stellen deze vragen omdat we ooit een keer gasten hebben gehad met 2 langharige honden. Tijdens het weekend regende het nogal. De gasten hadden toch de honden op de slaapkamers gehad. U zult begrijpen dat het even duurde voordat wij de geur van die honden weer uit de slaapkamers hadden. Ook lag er overal haar van de honden in de slaapkamer. Het kan zijn dat de gasten die na u komen alergisch zijn, daarom kunnen we niet toestaan dat de honden op de slaapkamer komen. Tijdens de schoonmaak komen wij er vaak wel achter of er honden in de slaapkamers zijn geweest. Als we extreem lang bezig moeten zijn met de schoonmaak, zullen er extra kosten in rekening worden gebracht.

  • 20. Kan er ook een kinderbedje (campingbedje) worden bijgeplaatst?

    Er is 1 kinderbedje aanwezig incl. dekbedje en bedlinnen, er kunnnen eventueel meerdere bedjes worden bijgeplaatst.
    Wel vooraf doorgeven als u gebruik van wilt maken van ons kinderbedje.

  • 21. Is er voldoende glasservies aanwezig voor 28 personen?

    In principe is van alles voldoende aanwezig. Het kan soms bijvoorbeeld voorkomen dat er veel wijndrinkers zijn en er wat extra glazen moeten bijkomen. Gewoon even aan de bel trekken en wij regelen het voor u.

  • 22. Wie zet de buffetten / BBQ klaar?

    Als u een BBQ heeft besteld zetten wij alles voor u klaar. De buffetten op Melody Ranch worden klaargezet door de cateraar.

  • 23. Moeten wij de chafing dishes van de cateraar schoonmaken?

    Na afloop van het buffet dient u de spullen van de cateraar weer schoon op de veranda te zetten.
    Als u de spullen vuil inlevert wordt er € 0,50 per persoon per maaltijd extra in rekening gebracht

  • 22. Werkt de cateraar ook op zondag?

    De cateraar werkt niet op zondag! U kunt wel door de Chinees een dinnerbuffet laten brengen.

  • 23. Is er ook een kinderstoel aanwezig?

    Er is 1 kinderstoel aanwezig. (wel vooraf doorgeven als u hier gebruik van wilt maken).

  • 24. Is er ook een geluidsinstallatie aanwezig? Zo ja, welke aansluitingen heeft deze?

    Achter de bar staat een geluidsinstallatie met een usb aansluiting en mini jack aansluiting. Wij hebben al een mini jack kabel klaarliggen die u op uw telefoon of laptop kunt aansluiten.

  • 25. Waar vind ik de voorwaarden?

    De voorwaarden vindt u op onze prijzenpagina.

  • 26. Ik heb geen bevestiging e-mail gehad hoe kan dat?

    Als u een @hotmail of @live e-mail adres gebruikt dan kan het zijn dat u onze bevestiging (die verzonden wordt door onze reserveringsssoftware) niet heeft ontvangen. Het probleem wordt veroorzaakt door Microsoft. Het bedrijf heeft aangegeven dat zij Live mail en Hotmail niet meer ondersteunen. Vaak kunt u nog wel een gewone e-mail ontvangen. Maar zodra er vanuit een systeem een no-reply e-mail wordt verstuurd met bijv. een bijlage dan kan het zijn dat u deze e-mail niet ontvangt. Iedereen die @live of @hotmail heeft wordt aangeraden door Microsoft hun e-mailadres te koppelen aan een GRATIS Outlook account. We willen u verzoeken geen @live of @hotmail te gebruiken als u online een boeking of optie plaatst.

    Het programma Radar geeft ook informatie over dit onderwerp. Meer informatie: Klik hier...